About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 7, 2015

(No. 49) No Fish at Ohashi RIver (大橋川にて釣果なし)




I started fishing just before sunset at the Ohashi River. Running from east to west through the middle of Matsue City, the river connects Lake Nakaumi with Lake Shinji. At this time of the year, you can catch migratory Japanese sea bass at the river, but tonight nobody seemed to be lucky. I just enjoyed refreshing night breeze.
(日没の少し前、大橋川で釣り始めました。松江市の中央を東西に走るこの川は、中海と宍道湖を結んでいます。一年のこの時分は、回遊性のスズキが釣れるのですが、今晩は、運の良い人が誰もいないようでした。私はただ、気持良く吹く夜のそよ風を満喫したのでした。)

No comments:

Post a Comment