About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 2, 2015

(No. 55) No Fish but Swim in Kataku (片句にて釣果なしも海水浴)





At 5 a.m. I was the first to arrive at Takashiro-bana in Kataku. The sea was incredibly calm and stagnant, and the surface was almost complete flat. Another lure fisherman and a bait fisherman came later, but nobody caught any fish. I got so bored that I took underwater pictures of floating jellyfish and some small beautiful fish.
(午前5時、片句の高城鼻に一番乗りしました。海は信じられないくらい穏やかで、そして淀んでおり、水面はほとんど完全に平らです。その後、ルアー釣りの人がもう一人、そしてエサ釣りの人もいらっしゃいましたが、誰も何も釣れません。私は退屈し、浮遊するクラゲと美しい小魚の水中写真を撮りました。)
There was not much wind, either. By 8 a.m. it became uncomfortably hot. So I gave up fishing and went to Kurauchi Bay to the west of the Kataku hamlet. It was not to fish but to swim. Is it too early for swimming? I don’t think so. In Brooklyn, New York, I would start swimming by the end of May. The water at Kurauchi Bay was not cold at all. I swam alone with nobody around. I remember I love swimming as much as fishing.
(風もほとんど吹きません。8時までには不快なぐらい暑くなりました。そこで私は釣りをあきらめ、片句集落の西にある倉内湾へ行きました。釣りではなく泳ぐためです。海水浴には早過ぎるでしょうか? そうは思いません。ニューヨークのブルックリンでは、私は5月末までには泳ぎ始めていたものです。倉内湾の水は全く冷たくありませんでした。誰もいない湾で一人、泳ぎました。私は、釣りが好きなのと同じくらい、泳ぐのも好きだったのでした。)

No comments:

Post a Comment