About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 19, 2015

(No. 53) No Fish at Nazuna in Kataku (片句のナズナにて釣果なし)





Today I was alone in the afternoon at Nazuna, one of rocky tips in Kataku. This is the first time that I have been here, and it is another stunning scenery. There was a lot of tiny baitfish along the shore, but I didn’t catch any fish. I kept casting lures for a few hours before sunset. I will definitely visit this place again and it must be early in the morning. They say fish around the Shimane Peninsula respond to lures much more vigorously in the morning.
(今日の午後は、片句にある磯の突端、ナズナで一人ぼっちでした。この場所を訪れたのは初めてで、そしてまたもや、ものすごい景色の場所なのでした。とても小さいベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)が岸沿いにたくさんいるのに、魚は何も釣れません。私は日没前の数時間、ルアーを投げ続けました。絶対にもう一度、この場所を訪れるつもりです。それは朝早くなくてはいけません。島根半島周辺の魚たちは、朝の方がルアーによく反応すると言われています。)

No comments:

Post a Comment