About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 10, 2014

(No. 2) No Fish at Etomo Harbor (恵曇港にて釣果なし)




It was a very foggy and beautiful morning, but nothing was caught with the Super Strike Zig Zag, Super Strike Little Neck Popper, Hopkins No=Eql, Roberts Whistler and Northbar Flying Squid.
(とても霧深い朝で、美しかったのですが、スーパーストライク・ジグザグ、スーパーストライク・リトルネックポッパー、ホプキンス No=Eql、ロバーツ・ホイッスラー、そしてノースバー・フライングスクイッドで何も釣れませんでした。)

2 comments:

  1. こんんばんわ。お邪魔します。
    先日はアメリカの御土産、ありがとう御座いました。
    近々、釣りのほうにもお誘いしますので覚悟しといてください。
    勝負です!!!

    ReplyDelete