About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Nov 21, 2014

(No. 7) Missed Huge Fish at Ohtoko-bana in Miho (美保の大床鼻にて大魚を逃す)




I believe Ohtoko-bana is one of the best rocky shores to fish around my hometown, Matsue. It takes about 20 minutes to get down there from a small parking area on the hillside overlooking the sea. Moving down and up the steep rocky slope makes you out of breath, but often it is worthwhile. When jerking the Super Strike Zig Zag, my favorite American plug, I got a huge fish on. The fish dived down toward the bottom, and the drag of my PENN Torque 5 ran screeching for several seconds. Then, the hook came out. It could be a big yellowtail amberjack. It was gone, but my excitement lingered.
(大床鼻は、私の故郷である松江周辺の磯の中では、一、二を争う良い磯だと思います。海が見下ろせる中腹の小さな駐車スペースから20分ほど歩きます。岩だらけの険しい斜面を昇り降りするので息が切れますが、その甲斐があることが多いです。いちばん大好きなアメリカのプラグ、スーパーストライク・ジグザクを引いている時、大きな魚がかかりました。魚は深場へと潜り、私のリール、PENNトルク5のドラグは金切り声を上げ、数秒の間、ラインが引き出されました。そして、針が外れました。大きなヒラマサだったのではないでしょうか。魚は逃げましたが、私の興奮は冷めませんでした。)

No comments:

Post a Comment