About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Feb 24, 2024

(No. 1173) No Fish at Etomo Harbor (恵曇港にて釣果なし)






My newest combination of Okinawa Manbika C100SSXH-P3 rod and Shimano Torium 1500HG, as a casting reel, works very fine. It doesn't mean that I have caught fish but does that I have enjoyed throwing lures with the combination very much. Today I went to Etomo Harbor twice, early in the morning and before sunset. I saw a lot of squid fishermen both time, but no one caught anything as far as I could see. One of them got surprised at the size of my plug and almost shouted, "Wow. Big Bait!" The plug was Super Strike Zig Zag, and actually it was not very big. He then asked, "For amberjacks? Did you see any baitfish?" I had to tell him, "No." He got visibly disappointed. So I cheered him up. "For you, they must be coming!”
(私の最新の組み合わせ、オキナワ・マンビカC100SSXH-P3というロッドと、キャスティング・リールとしてのシマノ・トリウム1500HGは、とてもうまく機能しています。といっても、魚が釣れたわけではなく、私は、この組み合わせでルアーを投げるのを、とても楽しんでいるということです。今日は、早朝と日没前の2回、恵曇港へ行きました。どちらの時も、たくさんのイカ釣り師を見ましたが、私の目の届く範囲では、誰も何も釣れていませんでした。そのうちの一人が、私のプラグのサイズに驚いて、ほとんど叫んだのでした。「わあ。ビッグベイト!」。私のプラグは、スーパーストライクのジグザグでしたが、すごく大きいわけではありません。彼は続けて尋ねました。「青物狙いですか? ベイトフィッシュを見ましたか?」。私は「いいえ」と答えざるを得ませんでした。彼は目に見えて落胆してしまいました。そこで私は、彼を元気づけました。「あなたのために、ベイトフィッシュは、きっとやって来ますよ!」)

No comments:

Post a Comment