About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Feb 14, 2024

(No. 1168) Casting Practice with My New Heaviest Rod (いちばんヘビーな新竿でキャスティング練習)






The reign of my Lamiglas Insane Surf as the heaviest rod in my fishing tackle is over. The new king is the Okinawa Manbika C100SSXH-P3 that I recently obtained at one of the secondhand tackle shops. The three-piece rod is so heavy that I felt I needed casting practice. So I went to Lake Shinji this afternoon. Compared to the new king, the Lamiglas Insane Surf felt much lighter and softer. Because the new rod was so stiff that I felt I would need to do the so-called pendulum cast in addition to the overhead cast, which I normally do. I alternately practiced the pendulum and the overhead casts. There was no difference in casting distance between the two methods, but I felt the pendulum cast a bit more fun today probably because I don’t do that very often.
(ラミグラス・インセイン・サーフが、私の釣具の中で最もヘビーなロッドとして君臨していた時代は終わりました。新たなキングは、先日、中古のタックルショップで手に入れたオキナワ・マンビカ C100SSXH-P3です。この3ピースロッドはとてもヘビーなので、キャスティング練習が必要だと感じました。そこで今日の午後、宍道湖に行きました。新しいキングと比べると、ラミグラス・インセイン・サーフはずっと軽くて柔らかく感じました。新しいロッドはとても硬かったので、普段やっているオーバーヘッドキャストに加えて、いわゆるペンデュラム(振り子式)キャストをする必要が生じるだろうと感じました。私は、ペンデュラムとオーバーヘッドを交互に練習しました。飛距離に差はありませんでしたが、普段あまりやらないせいか、今日はペンデュラムの方が少し楽しかったです。)

No comments:

Post a Comment