About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Feb 15, 2024

(No. 1169) Continuous Casting Practice at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて引き続きキャスティング練習)



As I wanted to try my new heaviest rod at an actual rocky shore, I went to Saruwatari in Nonami this morning. While walking toward Saruwatari in the woods, I realized this would be the first time I have visited a serious rocky shore like Saruwatari since the Noto earthquake hit on January 1st. The sea was calm, but as soon as I reached the fishing spot, I looked back at the rocky mountain behind my back. I tried to imagine how I could climb it up to escape from a potential tsunami. Then I got intent on improving my pendulum cast.
(ヘビーな新竿を実際の磯で試してみたかったので、今朝、野波の猿渡へ行ってきました。 林の中を猿渡に向かって歩きながら、元旦に能登半島地震が起きて以来、猿渡のような本格的な磯を訪れるのは初めてだということに気づきました。 海は穏やかでしたが、釣り場に到着した私は、後ろを振り向き、背後の岩山を眺めました。岩山をどうよじ登れば、来るかもしれない津波から逃げることができるか、想像してみたのです。 そして私は、自分のペンデュラム(振り子式)キャストを改善することに熱中しました。)

No comments:

Post a Comment