About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Feb 4, 2024

(No. 1165) Casting Performance/Practice in front of Shinjiko Sunset Cafe (宍道湖サンセットカフェの前にてキャスティング演技/練習)




This is my second post today. As I reported on my first post, I got an epiphany this morning about where and when to place my thumb on the spool of my Newell G235-F reel. After I did some translation job this afternoon, I became very keen to use the reel again. For me, throwing a lure with a conventional reel is much more fun compared to with a spinning reel, and the epiphany made it even more enjoyable. However, I didn’t have enough time to go to a rocky shore again. So I went to Shinjiko Sunset Cafe, a small stand on the shore of Lake Shinji.
(本日2度目の投稿です。最初の投稿で報告したように、私は今朝、ニューウェルG235-Fリールのスプールに親指を置く位置とタイミングについて、ひらめいたのでした。午後、翻訳仕事を終えた私は、またこのリールを使いたいと強く感じました。私にとって、両軸リールでルアーを投げるのは、スピニングリールで投げるよりも楽しいのです。そして今朝の天啓は、それをさらに楽しいものにしてくれました。しかし、また磯に行くには時間が足りません。そこで、宍道湖の湖畔にある小さなスタンド「宍道湖サンセットカフェ」に行きました。)
Shinjiko Sunset Cafe is open only when you can see a beautiful sunset over the lake. As you know, I interviewed a woman behind this unique cafe last summer, and since then I have sometimes appeared in front of the cafe with my fishing tackle. For some tourists I could be an interesting additional object in their pictures of the lake and Yomega-shima island. For others I could be an interesting local figure whom they feel they can easily talk to. One of those who talked to me this evening was N-san, who was a good friend of mine. She was with her husband, and he kindly took pictures of me. The epiphany on the favorite reel, the beautiful sunset, and the chance encounter with a friend of mine. What a nice day!
(宍道湖サンセットカフェは、美しい夕日が見られる時間帯のみ営業しています。ご存知のように私は昨夏、このユニークなカフェを企画した女性をインタビューしたのですが、それ以来、私は時々、釣り道具を持ってカフェの前に現れるのです。ある観光客にとっては、私は湖や嫁ヶ島の写真に写る面白いオブジェになるかもしれません。また、他の観光客にとっては、私は気軽に話しかけられる面白い地元民なのかもしれません。今日の夕方、私に話しかけてきたうちの一人が、私の友人であるNさんでした。ご一緒におられたご主人が、親切にも私の写真を撮ってくれました。お気に入りのリールについての天啓、美しい夕日、そして友人との偶然の出会い。なんて素敵な1日だったことでしょう!)

No comments:

Post a Comment