About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 28, 2023

(No. 1116) Potential Wasp Nest and No Fish at beyond Safuki-bana in Nonami (スズメバチの巣がある可能性と、野波のサフキ鼻を越えたところにて釣果なし)




Caution! There might be a wasp nest around the entry point into the woods leading to Safuki-bana in Nonami. Actually I might have been stung by a wasp yesterday morning. As soon as I entered into the woods, a wasp appeared and hovered over me with the ferocious buzzing sound. Noticing its anger, I tried to pass it as quickly as possible, but a sharp pain ran through my clothed right arm. It hurt for a while. This morning I cautiously entered into the woods with a can of mosquito insecticide in my hand. The wasp appeared again. I sprayed it with the insecticide and managed to escape scot-free. The insecticide was too mild to kill the wasp but seemed enough to deter its vicious attack. I was careful not to be stung again because the second one might cause an anaphylactic shock. Standing on the comfortable rock beyond Safuki-bana, I just wished fish would be as aggressive as the wasp.
(ご注意を! 野波のサフキ鼻に至る林の入り口付近に、スズメバチの巣があるかもしれません。実は昨日の朝、私は、スズメバチに刺されたかも知れないのです。林に入るとすぐにスズメバチが現れ、ブンブンという猛烈な音を立てて、頭上を飛び回りました。スズメバチの怒りに気づいた私は、できるだけ素早く通り過ぎようとしたものの、服の下の右腕に鋭い痛みが走ったのです。しばらく痛みました。今朝、私は、モスキート用の殺虫剤の缶を手にして、慎重に林に入りました。またスズメバチが現れました。殺虫剤を噴霧し、なんとか無傷で逃げ切りました。この殺虫剤はスズメバチを殺すには弱すぎるのですが、その凶悪な攻撃をためらわせるには十分だったようです。アナフィラキシーショックを起こす可能性があるので、二度と刺されないように細心の注意を払いました。サフキ鼻の先にある快適な岩の上で思ったのは、スズメバチのように魚だって攻撃的になってくれないかな、ということでした。)

No comments:

Post a Comment