About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 21, 2023

(No. 1114) You Fisherman? So You're Star of Show on World’s Biggest Theater (君は釣り人? なら君はスターだぜ。世界最大の劇場で上演されるショーのね)

Lake Shinji in Shimane Prefecture is the biggest (literally) tourist attraction in Matsue, my hometown, and Izumo Cities. The brackish lake is the pride of my hometown. However, I have considered the lake only as one of my fishing spots. As you might know, I often go fishing in the lake especially at the beginning of summer and, although very occasionally, catch big Japanese sea bass. Recently I realized the lake is not just my fishing spot. The lake is also a place where some interesting people are trying to achieve something interesting.
(島根県にある宍道湖は、私の故郷である松江市と出雲市における(文字通り)最大の観光名所です。この汽水湖は、私の故郷の誇りなのです。とはいえ私は、これまでこの湖を、釣り場の一つとしてしか考えていませんでした。ご存知かもしれませんが、私は特に夏の初めに湖に釣りに行き、ごくたまにとはいえ、大きなスズキを釣るのです。しかし先日、この湖は私の釣り場というだけではないことに気づきました。宍道湖は、興味深い人々が興味深い何かを達成しようとして頑張っている場所でもあったのです。)
What made me realize this common fact is one tiny cafe by the lake. The cafe, named “Shinjiko Sunset Cafe,” opens only when the setting sun over the lake is beautiful. I recently interviewed a woman running the unique cafe. The interview can be read in English or in Japanese. But, before you read it, I would like to warn you. You are reading this blog, so I assume you are a fisherman. And you might have been fishing in Lake Shinji. Once you read the interview, you are no longer just a fisherman. You will feel like you have to act like a big star worthy of a show in the world's biggest theater.
(この当たり前の事実に気づかせてくれたのは、湖畔にある小さなカフェでした。「宍道湖サンセットカフェ」と名付けられたそのカフェは、美しい夕日が湖に沈む時だけ営業します。先日、このユニークなカフェを営む女性をインタビューしました。そのインタビューは日本語または英語で読むことができます。ただし、読む前にどうかご注意ください。このブログを読んでくださっているあなたは、おそらく釣り人だと思います。宍道湖で釣りをされたこともあるかもしれません。しかし、このインタビューをいったん読んでしまったら、もうあなたは、ただの釣り人ではいられないのです。あなたは、こう思うようになるのです。世界最大の劇場で上演されるショーにふさわしいビッグスターとして振る舞わねばならない、と。)

No comments:

Post a Comment