About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 1, 2023

(No. 1106) School of Dolphins Gracefully Swimming inside Kurauchi Bay (倉内湾内にて優雅に泳ぐイルカの群れ)




The Japanese Archipelago has been under attack of the global heat wave, too. The government issues an alert, saying we should not go out but stay inside with an air-conditioner. This afternoon I disregarded the alert and went out to fish and swim in Kurauchi Bay. As soon as I walked down to the shore of the bay, I heard a very exciting sound. A sound of huge boil caused by huge fish!! But actually it was not caused by fish. It was caused by marine mammals. The school of dolphins were slowly swimming in the bay. I got fascinated and also scared. If dolphins got curious about me, they might feel like playing with me. Even if they think they and I just play together, they can cause great harm to me. So I didn't swim. I just took some pictures and shot a video. They were so graceful.
(日本列島もまた、世界的な熱波に襲われています。政府は警告を発し、外出は控えて、エアコンを備えた屋内で過ごすように勧めています。今日の午後、警告を無視した私は、釣りと海水浴をするため、倉内湾に出かけました。湾の岸辺に降りていくやいなや、とても刺激的な音が聞こえました。巨大な魚が巻き起こすナブラの音です!! しかし実は、それは魚が発する音ではありませんでした。海洋哺乳類が発する音だったのです。イルカの群れが、湾内をゆっくりと泳いでいました。私は魅了されるとともに、怖くもなりました。イルカが私に興味を持ったら、私と一緒に遊びたくなるかもしれません。彼らは私とただ一緒に遊んでいるつもりなのかもしれませんが、私は致命的な怪我を負う可能性があります。だから泳ぎませんでした。ただ写真とビデオを撮りました。彼らはとても優雅でした。)

No comments:

Post a Comment