About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Aug 20, 2023

(No. 1113) Curious Baby Wild Boar and No Fish at Saruwatari in Nonami (好奇心旺盛な赤ちゃんイノシシと、野波の猿渡にて釣果なし)







The top photo looks like an oil painting but is a close-up photo of a baby wild boar I saw this morning on the road in the Sanami hamlet. It was crossing the road, and I slowed down my car in order not to intimidate the animal. Reaching the curb, the baby animal stopped moving and just watched my car slowly approaching. I got tempted to get out of my car to take a better picture but stayed in my car because the mother of the baby might have been nearby and would dash to me in order to save her baby. The lovely situation could change instantly into a matter of life and death, so I self-restrained. As for fishing, nothing happened. Few baitfish were around Saruwatari.
(いちばん上の写真は、油絵のように見えますが、今朝、佐波集落の道路で見かけた、赤ちゃんイノシシの拡大写真です。道路を横切っていたので、威嚇しないよう、私は車の速度を落としたのでした。赤ちゃんイノシシは、路肩に到着すると、じっとして動かなくなり、ただ、ゆっくり近づいてくる私の車を眺めているのでした。私は、もっと良い写真を撮るために車から降りたくなりましたが、赤ちゃんの母親が近くにいて、赤ちゃんを救うために猪突猛進してくるかもしれないので、車内に留まりました。愛らしい状況が一瞬にして生死に関わる事態に変わる可能性があったので、自制したのです。釣りに関しては、何も起きませんでした。猿渡周辺には、ベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)がほとんどいませんでした。)

No comments:

Post a Comment