About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 31, 2023

(No. 1105) Small Fish Coming Back at beyond Safuki-bana in Nonami (野波のサフキ鼻を越えたところにて小魚復活)





“Good morning, sir!” I screamed out at a professional fisherman working on a small fishing boat floating by Safuki-bana, without knowing whether he was the fisherman whom I had seen at the same spot last time. He got surprised at my sudden appearance and said, “Did you come here from over the mountain? Was there still the path?” I wanted to say to him, “Yes I did because I am a disciple of Karl Gotch,” but I was not sure if he was a Puroresu-mania, so I just said, “Yes. I'm maintaining it, so it's still there.” Although I didn’t catch any fish, I pleasantly found some small fish having come back to the shore. 
(「おはようございます!」と私は、サフキ鼻のそばに浮かぶ小さな漁船で作業中の漁師さんに向かって叫びました。前回、同じ場所で見かけたのと同じ漁師さんかどうかは分からぬまま。すると彼は、私の突然の出現に驚いて、「あの山の向こうから来たかね? まだ道はあ〜かね?」と言いました。私は「はい。私はあの山の向こうから来たのです。なぜならカール・ゴッチの弟子なので」と言いたかったのですが、その漁師さんがプロレス・マニアかどうか分からなかったので、「はい。道は私が整備しているので残っていますよ」とだけ言いました。魚は釣れませんでしたが、嬉しいことに小魚が少し、沿岸に戻ってきていました。)

No comments:

Post a Comment