About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 24, 2023

(No. 1104) No Fish at Very Quiet Kurauchi Bay (とても静かな倉内湾にて釣果なし)





Where all the summer fish are gone? Normally you should see a lot of small fish in the shallow water along the shore of Shimane Peninsula at this time of the year, or am I just mistaken? I don’t see any of them except when I was at Kukedo-bana in Kaka a week ago. Has the ever-worsening global climate change finally dispersed those small fish? Or they are just late than usual, and this is just a blip and not the beginning of an ominous long-term trend? Anyway, I didn’t see any small fish at Kurauchi Bay this morning, either. it was very quiet in the sea. It was almost eerily quiet.
(夏の魚たちはどこへ行ってしまったのでしょうか? 本来ならこの時期、島根半島の海岸沿いの浅瀬には小魚がたくさん見られるはずなのですが、私は勘違いしているのでしょうか? 1週間前に加賀の潜戸鼻に行った時を除けば、小魚たちを見かけません。悪化の一途をたどる地球規模の気候変動が、ついに、あの小さな魚たちを追い払ってしまったのでしょうか? それとも、例年よりやって来るのが遅いだけであって、つまりこれは一時的な変調に過ぎず、不吉な長期的傾向の始まりではないのでしょうか? ともかく、今朝の倉内湾にも、小魚の姿は見当たりませんでした。海中はとても静かでした。ほとんど不気味なほど静かなのです。)

No comments:

Post a Comment