About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 3, 2023

(No. 1098) No Fish but Beautiful Sunset at Lake Shinji (宍道湖にて釣果なしも美しい夕日)

As I reported on the post of No. 1096, I have been preparing for an article about one of tourist attractions you can find at the lakeside by the Shimane Art Museum. This evening I visited the shore again. While no Japanese sea bass responded to my lures, a few onlookers watching the beautiful sunset over the lake responded to my rather unique American style fishing and talked to me. I also happened to meet the person herself, whom I would soon be interviewing for the article. I asked her to take a picture of me fishing, and then we had a nice chat. Is the sunset beautiful, isn't it? The tourist attraction I am going to write the article about is closely related to the sunset over Lake Shinji. I am working very hard. Please stay tuned.
No.1096の投稿でお伝えしたように、島根県立美術館そばの湖畔にある観光アトラクションの一つについて、記事を書く準備をしています。今日の夕方、私は再び、その岸辺を訪れました。私のルアーに反応するスズキこそいなかったものの、湖に沈む美しい夕日を眺めている見物客のうち数人が、私のちょっとユニークなアメリカン・スタイルの釣りに反応して、話しかけてくれました。そして私は、その記事のために近々取材させていただく予定のご本人にも、偶然出会ったのです。私は彼女にお願いして、私が釣りをしているところの写真を撮ってもらい、そして私たちは、しばし歓談しました。きれいな夕日でしょう? 私が記事を書くことになる観光アトラクションは、宍道湖に沈む夕日と深い関係があるのです。頑張って取り組んでいます。ご期待ください。)

No comments:

Post a Comment