About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 4, 2023

(No. 1099) No Fish and Poacher Watch at beyond Safuki-bana in Nonami (野波のサフキ鼻を越えたところで釣果なし、そして密漁者への警戒)






A small fishing boat came unusually close to me this morning when I was throwing my lure toward the ocean from the comfortable rock located sightly beyond Safuki-bana in Nonami. The professional fisherman on the boat asked me whether what I was doing was fishing. It sounded a strange question, but his point was whether I was a poacher or not. I had been swimming around the fishing spot in order to avoid heatstroke before he approached me. I remembered I had been at Safuki-bana on July 1 last year when the turban shell fishing season opened (No. 960). The fishing season of this year might have already started too, probably resulting in the more tight seaside patrol. The fisherman on the boat was friendly but didn’t forget to warn me not to act and look like a poacher. He said they have kept a record of number plates of cars parked at parking spaces around the area. If you are involved with poaching, I recommend you to stop it. We seem to be watched.
(今朝、野波のサフキ鼻を少し越えたところにある快適な岩から大海原へ向けてルアーを投げていると、小さな漁船が、いつになく近づいてきたのでした。漁船の上の漁師が、私に尋ねました。私がやっているのは釣りなのかどうか、と。奇妙な質問に思えましたが、彼が言いたいのは、私が密漁者ではないか、ということなのでした。彼が私に近づいてくる前、私は熱中症になるのを避けるために釣り場の周辺を泳いでいたのです。昨年の7月1日、サザエ漁の解禁日にサフキ鼻にいた時のことを思い出しました(No. 960)。今年もすでに漁期が始まっていて、そのため沿岸のパトロールが強化されていたのかもしれません。漁船の上の漁師は友好的ではあったものの、密漁者のような行為をして疑われることのないようにと、私に警告することを忘れませんでした。彼によると、周辺の駐車スペースに駐められている車のナンバープレートが控えられているそうです。あなたがもしも密漁に関わっているようなら、やめるようお勧めします。私たち、どうやら監視されているようですよ。)

No comments:

Post a Comment