About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jan 15, 2023

(No. 1042) No Fish along Sakai-suido Waterway and Mihonoseki (境水道と美保関沿岸にて釣果なし)





The weather forecast said that the waves would reach 3-meter high this morning along the northern shore of Shimane Peninsula facing the Sea of Japan. So I went to the Sakai-suido Waterway because the waves couldn’t affect it very much. I did the run-and-gun style fishing along the waterway and at Mihonoseki area. There were a lot of fishermen throwing smaller jigs, but, as far as I know, no one caught any fish. I talked with a few of them, and all of them said that a lot of young Japanese amberjacks had been caught yesterday but seemed already gone by this morning. I missed a great opportunity by just one day, but I was still happy because throwing lures with the Newell G332-F was fun enough for me and, most of all, I am a great “non-fisherman.”
(天気予報によると、日本海に面した島根半島北部の海岸では、今朝は波の高さが3メートルに達するとのことでした。そこで、波があまり影響しないであろう境水道へ行きました。水道沿いと美保関で、ラン&ガン方式の釣りをしました。小さいジグを投げている人がたくさんいましたが、私の知る限り、誰にも何も釣れていません。何人かの釣り人と話したところ、昨日はハマチがたくさん釣れたけれど、今朝までには姿を消してしまったようだと、誰もが言っていました。私は、たった1日の差で絶好のチャンスを逃してしまったわけですが、それでも幸せでした。なぜなら、ニューウェルG332-Fでルアーを投げるのは十分に楽しいですし、何よりも私は、偉大なる「無魚釣り師」なのですから。)

No comments:

Post a Comment