About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jan 9, 2023

(No. 1038) No Fish at Safuki-bana in Nonami (野波のサフキ鼻にて釣果なし)




I was looking at Safuki-bana. I was able to reach Safuki-bana this morning, but something in the sea discouraged me from doing it. It was like a premonition. I felt the swells would be stronger and I might end up being stranded there. So I started throwing my lures from one of nearby safer rocks and stayed there until I quit it about 10 a.m. No fish responded to my lures. When I was leaving, I noticed that the swells were indeed stronger.
(私はサフキ鼻を見ていました。今朝、サフキ鼻に到達することは可能だったのですが、海の様子がなんだか気になり、行くのをやめました。予感のようなものでした。私は、これからうねりが強くなり、サフキ鼻に取り残されることになるかもしれないと感じたのです。そこで、より安全な最寄りの岩からルアーを投げ始め、午前10時頃に納竿するまで、そこにいました。帰り支度をしていた時、確かにうねりが強くなっていることに気がつきました。)

No comments:

Post a Comment