About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jan 2, 2023

(No. 1036) No Fish (or No Fishing) at Nanbo in Etomo Harbor (恵曇港の南防にて釣果(あるいは釣り)なし)


This is my first post in 2023 but should have been my second. I went to Etomo Harbor yesterday, but I was not able to do fishing. Due to the bad weather? No. It wasn’t too bad. I was unable to do fishing because I didn’t carry a good two-piece rod. Indeed I carried two pieces, but the one was from one two-piece rod and the other was from another two-piece rod. I tried to joint those mismatched pieces at the harbor, but obviously they didn't fit. How did I make such a ridiculous mistake? I released my annual New Year’s rap yesterday just before I went fishing. The effort to release the song made me so exhausted and also excited that, when I was leaving for fishing, I inadvertently grabbed those two different pieces (They are even different in color). So I went to Etomo Harbor today again to do my first fishing in 2023. No fish responded, so there is not much to write about fishing. If you are interested in the song that wasted my fishing yesterday, you can listen to it on YouTube. I hope you enjoy the song "Let's Get Political" instead.
(これは、2023年最初の投稿ですが、本来は2番目となるべきものでした。昨日、私は恵曇港に行きましたが、釣りができなかったのです。悪天候のため? いいえ、天候はそれほど悪くありませんでした。釣りができなかったのは、まともな2ピースロッドを携帯していなかったからです。2ピースあったことはあったのですが、1つは1本の2ピースロッドからのもの、もう1つは別の2ピースロッドからのものでした。港でそのちぐはぐな2ピースをつなげようとしたものの、当然ながら、合いません。私は、どうしてこんな馬鹿げた失敗をしてしまったのでしょう? 昨日、釣りに行く直前に、毎年恒例の年賀ラップをリリースしました。リリースするために頑張った私は、かなり疲れ、また興奮してもいたので、釣りに出かける時にうっかり(色まで違う)バラバラの2ピースを手にしてしまったのです。というわけで、2023年の初釣りをしに、今日もまた恵曇港に行ってきました。魚からの反応はなく、釣りについて書くことはあまりありません。もしも、昨日の私の釣行を無駄にした曲にご関心があるようであれば、YouTubeで聴くことができます。代わりにその曲「Let's Get Political」を楽しんでいただければ、と思います。)

No comments:

Post a Comment