About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jan 16, 2023

(No. 1043) No Fish at Kirara-Taki-no-shita and at Kuromatsu Sandy Beach (キララ多伎の下と黒松海水浴場にて釣果なし)






I had an appointment in Hamada City today. It takes about three hours by car from Matsue City, where I live, to Hamada City. Between Matsue and Hamada, there are three cities: Izumo, Oda, and Gotsu. I decided to take advantage of today’s long drive. I fished on my way to Hamada and on my way back to Matsue once each. First, I found a nice sandy beach behind the roadside station Kirara-Taki in Izumo. Then, on my way back to Matsue, I found another beach in Gotsu. After I came home, I found out that the beach in Gotsu is Kuromatsu Sandy Beach. Neither spot produced any fish, but throwing lures from completely unfamiliar spots was refreshing.
(今日は浜田市で面会の約束があったのでした。私の住む松江市から浜田市までは、車で3時間くらいかかります。松江と浜田の間には、出雲、大田、そして江津と、3つの市があるのです。私は、今日のロングドライブを利用することにしました。浜田へ行く時と松江に帰る時、それぞれ1回ずつ釣りをしたのです。まず、出雲市にある道の駅「キララ多伎」の裏に、いい感じの砂浜を見つけました。そして、松江に戻る道中、江津市で別の砂浜を見つけました。帰宅後、その江津市の砂浜が黒松海水浴場であることを知りました。どちらも釣果はなかったものの、まったく知らない場所でルアーを投げるのは新鮮でした。)

No comments:

Post a Comment