About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 31, 2022

(No. 1035) No Fish at Kurauchi Bay and Nanbo in Etomo Harbor (倉内湾と恵曇港の南防にて釣果なし)





Just when I was about to climb down to the shore of Kurauchi Bay, a fisherman who had been there climbed up to the parking space. I asked him if he had caught any fish. He said, “No.” Then I asked what fish he had tried to catch. He said, “The Japanese sea bass.” That was the fish I was also trying to catch. Saying to him, “Thank you for the good information,” I wondered if I should go to another fishing spot, but then an idea occurred to me. He had very likely used Japanese lures. “If I catch the fish immediately after he failed, I can prove my American lures are better than his Japanese lures.” So I decided to climb down to the shore. Then I failed, too. Next I tried Nanbo in Etomo Harbor. There were a few fishermen at the chilly breakwater, and all of them said to me that there were no fish. That’s how I finished my last fishing in 2022. I wish you good luck next year! Tight lines!
(倉内湾の岸辺へ降りていこうとしていたまさにその時、岸辺にいた釣り人が駐車スペースに戻ってきたのでした。私は彼に、何か魚が釣れたかどうか尋ねました。彼は「いいえ」と答えました。続いて私は、彼が何を狙っていたのかを尋ねました。彼は「シーバス」(スズキ)と言いました。それは、私も釣ろうとしていた魚でした。「貴重な情報を、ありがとうございました」と私は彼に言って、別の釣り場に行くべきだろうかと考えましたが、あるアイデアがひらめいたのです。まず間違いなく彼は、日本のルアーを使ったことでしょう。「彼には釣れなかった直後に私に釣れれば、私のアメリカのルアーは彼の日本のルアーより優秀であると証明できる」。なので私は、岸辺へと降りていくことにしたのです。そして私にも、釣れませんでした。次に、恵曇港の南防を試しました。その寒々とした防波堤には数人の釣り人の姿がありましたが、彼らは全員、魚は釣れないと言うのでした。2022年最後の私の釣りは、こうして終わりました。来年は皆さんが、幸運に恵まれますように! 良い釣りを!)
 

No comments:

Post a Comment