About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 16, 2020

(No. 654) Yellowtail Amberjack at Saruwatari in Nonami on Guppy Lure (野波の猿渡にてヒラマサ、グッピールアーにて)

 







Except for very rare occasions when I used a few Swedish lures I had obtained in Stockholm, I have used only American saltwater lures since 2014. One of my goals in this endeavor was to catch a yellowtail amberjack using an American pencil popper, such as those of Guppy Lures. On this blog I have already proved that American pencil poppers were effective in catching the Japanese sea bass, which is very similar to the striped bass. You might have read a few of my older reports about the catches of the fish in Lake Shinji on the pencil poppers. Here I proudly present the catch of today: a beautiful yellowtail amberjack caught on the Guppy Lure’s Jobo Sr. Although it was not a big one, just 55 cm (22 in.) long, it pulled very hard. Using a pencil popper in the unique manner of American fishermen is effective in catching not only the Japanese sea bass but also much faster fish, such as the yellowtail amberjack. I finally did it.
(ストックホルムで購入したいくつかのスウェーデン製ルアーを使った稀な時を除けば、2014年以来、私はアメリカのソルトルアーのみを使ってきました。この試みにおける目標の1つは、ヒラマサを、アメリカのペンシル・ポッパー、例えばグッピールアーで釣ることでした。アメリカのペンシル・ポッパーは、ストライプド・バスによく似たスズキを釣るのには有効であることを、私はこのブログにおいて証明してきました。ペンシル・ポッパーで釣れた宍道湖のスズキについての過去の報告を、ご覧になった人もいるかもしれません。ここに私は、本日の釣果を誇らしくお伝えいたします。グッピールアーのジョボ・シニアを使って、美しいヒラマサが釣れました。大型ではなく、全長は55センチでしたが、非常に強く引きました。ペンシル・ポッパーをアメリカの釣り師のユニークな方法で使うことは、スズキだけでなく、もっと速い魚、例えばヒラマサを釣るのにも有効なのです。私はついにやったのです。)

3 comments:

  1. おめでとうございます(^^
    文面からするとアメリカのソルトルアーでやっと初めて釣れたヒラマサ!?
    証明できて海に飛び込みたいくらい・・・ですね!
    (いつも飛び込んでおられるみたいですが)
    お刺身か何かで食べましたか??

    7月ここで出会った者より

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. 「猿渡で出会った者」さん、コメントありがとうございます!

      実は、アメリカのソルトルアーを使って初めてヒラマサが釣れたのは、2016年のことでした。
      https://aslccjf.blogspot.com/2016/10/no-217-yellowtail-amberjack-at.html

      今回は、アメリカのソルトルアーのうち、ペンシルポッパーを使って初めて釣れたのでした。
      私はペンシルポッパーが大好きなのですが、スズキは釣れるものの、なかなか青物は釣れなかったのです。

      嬉しさのあまり、海に飛び込んで、喜びの舞を踊りましたよ。そして釣れたヒラマサは、コロナのせいで飲食店が苦戦しているようなので、知り合いのレストランに寄贈いたしました。。。

      また、どこかの磯でお会いしましょう!

      Delete