About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 5, 2020

(No. 650) Missed Unfamiliar Feeble Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて正体不明の弱々しい魚を逃す)




When I started fishing about 7 a.m. this morning, the water around Saruwatari in Nonami was stagnant. The current did not seem moving at all, and there were some garbages floating motionlessly on water. I did not think I would catch any fish under such a lethargic condition, but something was hooked on when I was retrieving one of the Gator Casting Spoons. I was not sure if it was a fish or not because it did not move at all. Then I saw a silver flash of it. It looked a fish-like flash. Only when I reeled it in at my feet did I get sure it was a fish, and as soon as I recognized it was an unfamiliar fish, the hook of my lure came off and the fish was gone. The current started moving later, and the condition got better, but my lures could not induce a strikes any more.
(今朝、午前7時頃に釣り始めた時、野波の猿渡周辺の海は淀んでいました。潮は全く動いていないようで、ゴミが微動だにせず水面に浮かんでいました。こんな気だるい条件では魚は釣れないだろうと思いましたが、ゲーター・キャスティング・スプーンを引いている時に何かかかりました。まったく動かないので、魚なのかどうか確信は持てませんでした。そして銀色の輝きが見えました。魚のような輝きでした。足元まで巻いてきて初めて、それが魚であることが分かりました。馴染みのない魚だなと思った瞬間、ルアーの針がはずれ、魚は行ってしまいました。その後、潮が動き始め、条件は良くなりましたが、もう私のルアーにストライクはありませんでした。)

No comments:

Post a Comment