About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 21, 2020

(No. 656) No Fish at Sakitaka-hana in Sanami (佐波の先高鼻にて釣果なし)


First I drove to Saruwatari in Nonami this morning, but I had to change the destination. The waves were much higher than I had anticipated, and I was afraid that I could not jump over the narrow channel to reach the fishing spot. I decided to go to Sakitaka-hana in Sanami although I knew the spot might be already getting crowded. Fortunately I was the first fisherman to reach the spot, and I was followed by two bait fishermen. We shared the fishing spot friendlily, and I kept casting my favorite lures from 6 to 9 a.m. Nothing happened to my lures. The bait fishermen kept catching some small fish, but they did not look very satisfied.
(今朝はまず、野波の猿渡へ向かいましたが、目的地を変更せざるを得ませんでした。予測していたよりも波が高く、釣り場に行くために飛び越すのが必要な、例の狭い水道を飛び越えられないのではないかと思ったのです。既に満員になりつつあるのじゃないかなと思いましたが、佐波の先高鼻に行くことにしました。幸い、私が一番乗りだったのですが、続いて2人のエサ釣り師がやってきました。私たちは仲良く釣り場を共有し、私は午前6時から9時までお気に入りのルアーを投げ続けました。私のルアーには何も起きませんでした。エサ釣り師たちには何か小さい魚が釣れ続けていましたが、彼らはすごく満足しているようには見えませんでした。)

No comments:

Post a Comment