About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 9, 2020

(No. 652) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)




The typhoon was gone. Some regions have suffered power outage, but the general impact of the typhoon didn’t seem as devastating as they had anticipated. I detected a slight chilliness this morning at Saruwatari in Nonami. It felt like a chilliness that could tell the coming of autumn. Or it might have been a just trace of the typhoon. The sea was very calm as if it had never experienced a wild thing such as a typhoon. I sighted a school of baitfish here and there. They could be an indicator of the presence of predators, but nothing happened to my lures.
(台風は去りました。いくつかの地域では停電が起きていますが、台風による一般的な影響は、予測されていたほど破壊的ではなかったようです。今朝、野波の猿渡では、かすかな冷気が感じられました。その冷気は、秋の到来を告げるもののように思えました。あるいはそれは単に、台風の名残であったのかもしれません。台風などといった荒々しいものは一切経験したことがないかのように、海は、とても穏やかでした。ベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)の群れを、そこここで目撃しました。肉食魚の存在を告げる印であったのかもしれませんが、私のルアーには何も起きませんでした。)

No comments:

Post a Comment