About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 23, 2020

(No. 657) Unfortunate Strike at Susumi-hana in Owashi (大芦の須々海鼻にて不運なストライク)





They say another typhoon is approaching. This morning it was Maruiwa in Owashi that I went first. The waves were not too high, but the very strong adverse wind was blowing. So I took a walk again to go to Susumi-hana. Fortunately I found a spot where the wind became favorable and I could be safe from the treacherous waves. When I was moving Guppy Lure’s Jobo Jr. on the surface, I saw a fish zigzagging around the lure and then hit it. Unfortunately the fish started swimming toward me. The fishing line became loose, and then the hooks of the lure came out.
(台風がまた近づいているそうです。今朝はまず、大芦の丸岩に行きました。波はひどく高くはありませんでしたが、とても強い向かい風が吹いていました。そこで私は再び歩き、須々海鼻に行きました。幸いにも、追い風が吹いていて、油断のならない波からは安全な場所が見つかりました。グッピールアーのジョボ・ジュニアを水面で動かしていた時、ルアーの周囲をジグザグに泳ぎ、そしてヒットする魚が見えました。あいにく魚はこちらに向かって泳ぎ始めました。釣り糸がゆるみ、ルアーの針がはずれてしまいました。)

No comments:

Post a Comment