About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 19, 2020

(No. 655) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)



The yellowtail amberjack I had caught on my last outing to Saruwatari was given to one of small restaurants in my neighborhood. It’s reported that most restaurants have been struggling due to the coronavirus pandemic. So I wanted to support them. When I told my mother that the fish was not with us any more, she looked sad although briefly. She loves eating. That’s why I went to Saruwatari again this morning. The sea was choppier, and there were more baitfish around. The condition looked even better, but no yellowtail amberjack responded to my lures. Sorry Mom, maybe next time! 
(前回の猿渡への釣行で釣れたヒラマサは、近所のレストランに贈呈されました。コロナ禍のせいで、ほとんどのレストランが苦しんでいると報道されています。私は彼らを支援したいと思ったのでした。母に「釣れた魚は既に我々の手を離れました」と伝えると、一瞬でしたが、母の表情が悲しげになりました。母は食べることが大好きなのです。そこで今朝、私は再び猿渡へ行きました。海は前回より波立っていて、前回より多くのベイトフィッシュ(大きな魚の餌となる小魚)の姿がありました。前回よりさらに良さそうな状況でしたが、ヒラマサが私のルアーに反応することはありませんでした。ごめんよ母さん、おそらく次こそは!)

No comments:

Post a Comment