About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Feb 24, 2020

(No. 557) No Fish at Owashi Harbor, Kurauchi Bay, and Etomo Harbor (大芦港、倉内湾、恵曇港にて釣果なし)




This morning I did the run-and-gun style fishing across a few areas, as I had done yesterday. First I went to Ogu-no-hato in Owashi Harbor. No fish responded. In addition, the wind was too strong and chilly for me to feel comfortable. I had to go to another fishing spot that was not affected by the wind very much. I drove to Kurauchi Bay. The wind did not feel very strong there, but no fish got interested in my lures. Lastly I drove to Etomo Harbor. Although the strong and chilly wind was blowing, I kept casting my favorite lures. The wind started dying down around 10 a.m., and the temperature started to rise. I knew I would not catch any fish, but I stayed at Etomo Harbor for one more hour just to enjoy casting lures with the PENN Jigmaster.
(今朝は、昨日と同じように、いくつかの地域にまたがってラン&ガン方式の釣りを行いました。まず、大芦港の小具の波止へ行きました。魚からの反応はありません。加えて、風が強く、冷た過ぎたので、快適ではありませんでした。風の影響をあまり受けない場所へ行く必要がありました。私は倉内湾へ移動しました。風はあまり強く感じられませんでしたが、私のルアーに興味をもつ魚はいませんでした。最後に恵曇港へ行きました。強く冷たい風が吹いていましたが、私は、お気に入りのルアーを投げ続けました。午前10時頃、風が衰え、気温が上昇し始めました。魚は釣れないだろうと承知していましたが、私は恵曇港にさらに1時間残って、PENNジグマスターでのルアー・キャスティングを楽しみました。)

No comments:

Post a Comment