About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Feb 8, 2020

(No. 550) No Fish at Ogu-no-hato in Owashi Harbor (大芦港の小具の波止にて釣果なし)


You might say I should have returned to Etomo Harbor this morning. As I reported in my previous post, not only did I see other fishermen catch the Japanese sea bass there yesterday but also I myself hooked the fish although it came off instantly. I could have caught one this morning if I had gone to Etomo Harbor, but you have to remember that I am a “non-fisherman.” A “non-fisherman” has to decide where to go fishing without regard to a potential catch. In addition, today is Saturday. I don’t like to compete for a productive fishing spot with other fishermen who are able to go fishing only on weekends. So I didn’t return to Etomo Harbor this morning. Instead, I drove to Ogu-no-hato in Owashi Harbor because I was in the mood for casting my lures from a spot where I could cast comfortably. Actually, it was far from being comfortable due to the strong onshore wind, and no fish attacked my lures, but I enjoyed a lot as usual.
(私は今朝、恵曇港へ戻るべきであったと、あなたは言われるかもしれません。前回の投稿で報告した通り、昨日の恵曇港では、スズキを釣った人を目撃しただけでなく、一瞬でバレてしまったとはいえ、私自身にもスズキがかかったからです。今朝、私がもしも恵曇港へ行っていれば、スズキが釣れたかもしれないのですが、私が“無魚釣り師”であることを思い出していただかねばなりません。“無魚釣り師”たる者、釣り場を決める時に、期待できそうな釣果を考慮に入れてはいかんのです。しかも、今日は土曜日です。私は、週末にしか釣りに行けない他の釣り人の皆さんと、良い釣り場を争いたくはありません。ですので今朝、私は恵曇港へは戻りませんでした。代わりに、大芦港の小具の波止へと行ったのです。なぜなら、ルアーを快適に投げられる場所からルアーを投げたい気分だったからです。実際のところは、強風が吹いていて全く快適ではありませんでしたし、私のルアーを襲う魚もいなかったのですが、私はいつも通り、大いに楽しみました。)

No comments:

Post a Comment