About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 3, 2015

(No. 56) Missed Huge Japanese Sea Bass at Lake Shinji (宍道湖にて巨大なスズキを逃がす)





I gave Lake Shinji a serious try this evening. I started fishing about 5 p.m. using some of my favorite lures that I think are most promising. More than one hour passed without any action, but when I was slowly retrieving Super Strike Zig Zag, something ferocious finally attacked it. Instantly I felt it was huge.
(今夕は宍道湖で真剣に釣ってみました。午後5時から釣り始め、いちばん有望だと思えるお気に入りのルアーを使っていきました。何も起きないまま1時間以上たちましたが、スーパーストライク・ジグザグをゆっくり引いている時、凶暴な何かが、ついにルアーを襲いました。すぐに大物だと分かりました。
I used a 30lb braided line and the drag setting was not loose, but the fish made the drag screech for a few seconds and leaped into the air. I should have lowered the tip of my rod, but I was so stunned by the size of the fish that I kept the tip very high. The hook came out and the fish was gone. I saw the whole body of the Japanese sea bass in the air for an instant. The image was burned into my eyes.
私のラインは30ポンドのPEラインですし、ドラグもゆるいわけではありません。でも、その魚は数秒間、ドラグを鳴らしたかと思うと、空中へとジャンプしました。竿先を下げておくべきでしたが、魚のサイズに呆然としていたため、竿先は高いままでした。針がはずれ、魚は消えました。ほんの一瞬、空中に浮かぶスズキの全身が見えました。その姿が目に焼き付いて離れません。)

No comments:

Post a Comment