About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Sep 30, 2024

(No. 1244) No Fish at Senjojiki in Mitsu (御津の千畳敷にて釣果なし)



I think Senjojiki in Mitsu is one of the most popular fishing spots in the area. The access to it is wonderfully easy. You don’t need to break a sweat to reach there. On my way to Saruwatari in Nonami this morning, I found Senjojiki empty. There was no fisherman on the huge flat rock. It was kind of unusual. So I took advantage of the opportunity. To my surprise, the short path in the sloped woods toward Senjojiki was almost blocked with weeds. Obviously no one had taken the trouble to cut them. I wondered, “How come?” Then, I assumed the reason why the weeds remained so rampant although many fishermen must have been there. What those fishermen going to Senjojiki want most is easiness. When they want easiness, they don’t like to make any “unnecessary” effort. Hmm. I am wondering if I should return to Senjojiki with a pair of shears.
(御津の千畳敷は、この辺りで最も人気のある釣り場の一つだと思います。アクセスが素晴らしく容易であり、汗をかくことなく、釣り場にたどり着けるのです。今朝、野波の猿渡に行く途中、千畳敷が無人であることに気づきました。大きな平らな岩の上には、釣り人の姿がありません。ちょっと珍しい光景でした。私はその機会を利用してみることにしました。驚いたことに、千畳敷に向かう斜面の林の中の小道が、雑草でほとんど塞がれていました。明らかに誰も草刈りの労を取らなかったようです。「いったいどうして?」と不思議に思いました。そして私は、釣り人がたくさん来たはずなのに雑草がはびこっている理由を推測しました。千畳敷に行く釣り人が最も求めているのは、手軽さでしょう。人は、手軽さを求めている時、「余計な」労力を使いたくはないのです。うーん。草刈りハサミをもって千畳敷に戻ろうかどうか迷っています。)

5 comments:

  1. 謎の三平
    釣り人の為に是非伐採を〜

    ReplyDelete
    Replies
    1. 「謎の三平」さん、コメントありがとうございます。
      こんど一緒に草刈りしましょう!
      けっこう重労働ですが、楽しいですよ。

      Delete
    2. 謎の三平
      そこは行った事無いんですが下に降りるのにどれぐらいの時間ですか?

      Delete
    3. 「謎の三平」さん、たびたびコメントありがとうございます。たぶん5分もかからないのではないか、と感じますよ。

      Delete
    4. 謎の三平
      ありがとうございます。

      Delete