About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 29, 2024

(No. 1213) “Is This a Plastic Tube?” “No, It's a Compostable Straw” (「これってプラスチックのチューブ?」「いや、堆肥化可能なストローだよ」)


This is today’s second post and a sequel to the first one. As soon as I posted the first one, I informed Mr. Scott Johnson at Roberts Lures about it. When I placed the order on the Roberts Lures website several days ago, I had a nice chat with him. So I wanted to make sure that he would know I got amazed with the new packaging. He replied me back immediately with a surprising piece of information. On the first post, I mentioned “a small plastic tube” which covers the hook. Mr. Johnson kindly corrected my wrong assumption. It’s not a plastic tube but a “compostable straw that's made of vegetable matter.” Regarding the packaging, he said, “Everything is 100% natural and recyclable” and “If there's any packaging trash that is left on a boat or the beach, it dissolves into the environment. There's really too much plastic packaging here in the US and I really don't like that!” Thank you, Scott. Now I have one more reason to love Roberts Lures. 
(これは本日2番目の投稿であり、最初の投稿の続きです。最初の投稿をした直後に、私はロバーツ・ルアーのスコット・ジョンソンさんにお知らせをしました。数日前、ロバーツ・ルアーのウェブサイトで注文したとき、彼とチャットする良い機会があったのです。なので私は、新しいパッケージに感心したことを彼に確実に伝えたかったのでした。彼はすぐに返信を送ってくれました。それは、驚くべき情報を伴う返信でした。最初の投稿で私は、フックを覆う「小さなプラスチックのチューブ」について触れました。ジョンソンさんは親切にも、私の誤った思い込みを正してくれたのです。それはプラスチックのチューブではなく、「植物質でできた堆肥化可能なストロー」だとのこと。パッケージについて彼は、「すべてが100%天然で、リサイクル可能」であり、「パッケージのゴミが船上やビーチに残されてしまっても、分解されて環境に戻っていくんだ。ここ米国では、プラスチックのパッケージが本当に多すぎる。僕はそれが大嫌いなんだ!」と言っています。ありがとう、スコット。ロバーツ・ルアーを愛する理由がまた1つ増えたよ。)

No comments:

Post a Comment