About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jun 4, 2024

(No. 1205) Missed (Probably Big) Japanese Sea Bass in front of Shinjiko Sunset Cafe (宍道湖サンセットカフェの前にて(おそらく大型の)スズキを逃す)


According to the concept by the Shinjiko Sunset Concierge, Shinjiko Sunset Cafe is the concession stand of the theater called “Shinjiko Sunset Theater.” Every show on the theater is unique because there aren’t two sunsets that are the same. Whenever I am fishing in front of Shinjiko Sunset Cafe, I am a performer on the show as well as a fisherman. I believe I gave today’s sunset show some unusual stuff; a surprise and an excitement. When I was making huge splash on the surface with the Tsunami TS Popper, a fish snatched it. I felt the weight of the fish. It was never a small fish. I heard some sunset viewers behind me saying something in excitement, but the fish came off instantly. "Next time!" I shouted to the viewers and shared my disappointment with them.
(宍道湖の夕日コンシェルジュさんのコンセプトによれば、宍道湖サンセットカフェは「宍道湖サンセットシアター」という劇場の売店なのです。そして、その劇場にかかるショーは、どれも唯一のものです。なぜなら、同じ夕日は2つとないからです。宍道湖サンセットカフェの前で釣りをする時、私は釣り人であるとともに、夕日ショーの出演者でもあります。私は今日のショーに、いつもとは違うものをお届けできたと思います。驚きと興奮です。ツナミのTSポッパーを動かして水面に派手な飛沫をあげていると、魚がそれをひったくったのです。魚の重みが感じられました。決して小型の魚ではありません。私の後ろで夕日を眺めていた人たちが、興奮して何か言っているのが聞こえます。しかしその魚は、すぐにバレてしまいました。「次は頑張ります!」私は観客に向かってそう叫び、残念な気持ちを彼らと分かち合いました。)

No comments:

Post a Comment