About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jul 8, 2024

(No. 1214) “Saltwater Fisherman after Each Trip Should Submerse Reel in Fresh Water” (「海釣り師は、釣行のたびに、リールを真水に沈めるべきである」)



I was bedridden for about 3 days due to a mysterious infectious disease I caught from my father. Not sure if it was the Covid, the flu, or the common cold. In addition to my sickness, the weather was not very good. Too hot or/and too windy. So I was not able to go fishing. Before I got infected, I received a small package. It was another old conventional reel I had purchased on one of online second-hand tackle shops. To my surprise, not only the reel but also its original box, user manual, warranty registration card, and even some extra parts were in it. The reel is Newell S220-5. And I got very happy when I found the following statement on the manual. “Saltwater fisherman after each trip should submerse reel in fresh water. Star drug should be tightened before submersing. Soak for 15 minutes, back off the star drag, shake and wipe off with cloth. Place reel in sunny or warm room to allow reel and line to dry.” Since I read someone’s post on some overseas fishing forum, which said Newell reels should be submersed in fresh water, I have looked for the genuine user manual in order to corroborate the claim. I finally got it. I wish more reels were like Newell.
(父親からもらった謎の感染症のせいで、3日間ほど寝たきりでした。コロナなのか、インフルエンザなのか、ただの風邪なのかは、わかりません。病気に加えて、天気もあまり良くありませんでした。暑すぎたり、風が強すぎたりしたのです。だから釣りに行けませんでした。感染する前に、小さな荷物が届きました。それは、オンラインの中古釣具店で購入した、またもや古い両軸リールでした。驚いたことに、リール本体だけでなく、元の箱、ユーザーマニュアル、保証登録カード、さらにはいくつか予備のパーツまで入っていました。リールは、ニューウェルS220-5です。そして私は、マニュアルに次の記載を見つけて、とても嬉しくなりました。「海釣りをする人は、釣行のたびにリールを真水に沈めてください。スタードラグは、沈める前に締めてください。15分間沈めたら、スタードラグを緩め、リールを振って、布で拭き取ってください。リールとラインを乾かすために、日当たりの良い部屋または暖かい部屋にリールを置いてください」。海外の釣りフォーラムで、「ニューウェルのリールは真水に沈めるべきである」という誰かの投稿を読んで以来、その主張を裏付けたくて、正規のユーザーマニュアルを探していたのです。ようやく手に入れました。もっと多くのリールが、ニューウェルのような製品になればいいのにと思います。)

No comments:

Post a Comment