About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jan 4, 2024

(No. 1157) New Year Announcement Only (新年のお知らせのみ)



At that time I was at one of two footbath spots around Matsue-Shinjiko-Onsen Station. I had just released my annual New Year’s rap. So I was happily relaxing with my feet in the footbath. The ominous siren started ringing. I thought it might be about a radiation leak from the Shimane Nuclear Power Plant. As soon as the siren started, I got a phone call. It was from my mother, who thought I had gone to the shore of the Sea of Japan for fishing. The siren was a warning about the tsunami coming to the shore. An earthquake had struck the Noto Peninsula of Ishikawa Prefecture. The scale of devastation is getting clearer, and now I am not in the mood for fishing. So this post is just to say that I hope you all keep safe and well. If you need a brief distraction from the press coverage of the earthquake, you may want to try my New Year’s rap. I hope at least you can enjoy the beautiful views of Lake Shinji.
(私はその時、松江しんじ湖温泉駅周辺にある2つの足湯スポットのうちの1つにいたのでした。新年恒例の年賀ラップをリリースしたばかりでした。そのため私は、幸せな気分で足湯につかり、リラックスしていたのです。不気味なサイレンが鳴り始めました。島根原発から放射能が漏れたのかと思いました。サイレンが鳴るや、すぐに電話がありました。私が日本海沿岸に釣りに行ったものと思い込んだ母からでした。そのサイレンは、海岸に到達しつつある津波についての警報だったのです。石川県の能登半島を地震が襲ったのでした。被害の大きさが明らかになってきており、今は釣りをする気分にはなれません。この投稿は、皆さんがどうか安全で元気でいらっしゃいますようにとお伝えするためのものです。もしも、地震報道から少し気を逸らしたいとお考えなら、私の年賀ラップを試されてもいいかもしれません。少なくとも宍道湖の美しい景色は楽しんでいただけると思います。)

No comments:

Post a Comment