About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 21, 2023

(No. 1082) No Fish at Lake Shinji and Saying Farewell to My PENN Torque 5 Bail-less (宍道湖にて釣果なし、そしてPENNのトルク5ベールレスにサヨナラします)



I continue to be more of a tourist attraction than an angler. I can't entice fish to attack my lure, but I can easily get tourists, and even locals, to talk to me. I am happy and proud of my feat, but I am also a bit disappointed. Because catching a big fish in front of them would be a much more exciting attraction for them. In order to maneuver an American pencil popper attractively for both fish and people, I have primarily used my PENN Torque 5 bail-less spinning reel, instead of my conventional reel, since I caught the big and fat Japanese sea bass the other day. I appreciate again how good Torque 5 is, but I reached a rather peculiar decision today. I would like to say farewell to my PENN Torque 5. I feel it’s not the right reel that I should own at this stage of my fishing life. I feel I should own and use a more primitive reel. So I just put the reel up for online auction. I know how whimsical I am. Though this auction is for Japan only, if you are interested, look for it on “one of Japan's largest online auctions.”
(私は引き続き、釣り人というよりは、観光アトラクションに近い存在です。魚を誘ってルアーを襲わせることはできませんが、観光客を、あるいは地元住民ですらも、私に話しかけるよう仕向けるのは容易だからです。私はハッピーですし、自分の妙技を誇らしく思いもしますが、ちょっと残念でもあります。なぜなら、もしも彼らの目の前で大物を釣り上げることができれば、彼らにとって、ずっとエキサイティングなアトラクションになるはずだからです。大型のスズキが釣れた先日以来、私は、アメリカのペンシル・ポッパーを魚にとっても人間にとっても魅力的に操るために、両軸リールではなく、PENNのトルク5ベールレス・スピニングリールを主に使ってきました。私はトルク5の良さを再認識しているのですが、今日は、かなり奇妙な決断をしました。トルク5に別れを告げることにしたのです。私の釣り人生における現在の段階において、私が所有すべきリールではないと感じています。私は、もっと原始的なリールを所有し、使うべきだと思うのです。そこで、このリールをネットオークションに出品しました。自分がどれだけ気まぐれであるかは承知しています。日本国内限定のオークションですが、興味のある方は“日本最大級のネットオークション”で探してみてください。)

No comments:

Post a Comment