About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 4, 2023

(No. 1076) One Tiny Bite at Lake Shinji after No Fish at Ohashi River (大橋川にて釣果なき後、宍道湖にて小さなバイト)






When I was leaving the shore of the Ohashi River this morning, I had a chat with one of bait fishermen on the shore. He told me he had not caught anything since he caught a few Japanese black porgies a few months ago. It might be only me, but I have an impression that the number of Japanese sea bass coming to the river and then to Lake Shinji during the summertime have dwindled for recent years. After the Ohashi River, I went to Lake Shinji. A small fish bit the tail feather of my CCW’s Classic Danny. Or I should say the fish gave the lure a light kiss. It was as if nature had wanted to console me.
(今朝、大橋川の岸辺を離れる時、エサ釣り師の一人と話をしました。数カ月前にチヌ(黒鯛)を数匹釣って以来、何も釣れていない、とのことです。私だけかもしれないのですが、ここ数年、大橋川、そして宍道湖にやってくる夏のスズキの数が減っているような気がしています。大橋川の後、宍道湖に行きました。CCWのクラシック・ダニーの尻尾の羽根に、小魚がバイトしました。いや、ルアーに軽くキスしたと言うべきでしょうか。それはまるで、自然が私を慰めたがっているかのようでした。)

No comments:

Post a Comment