About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

May 5, 2023

(No. 1077) No Fish at Very Quiet Safuki-bana in Nonami (ひどく静かな野波のサフキ鼻にて釣果なし)





We cannot control nature. There was a roadkill in the dark shoulder of a small tunnel in Nonami this morning. It was a baby wild boar. Only 2 weeks have passed since my last visit to Safuki-bana, but some weeds along the path in the woods have grown very much and almost covered some parts of the path. The sea around Safuki-bana was so quiet that I felt like making the quietness eternal. So I shot a video. Due to some natural sounds unavoidably recorded in the video, you might think it was not as quiet as I suggest. If you had been there, you would have felt the quietness that the video couldn’t reproduce.
(自然を制御することはできません。今朝、野波の小さなトンネルの路肩の暗がりで、車にはねられた動物が死んでいました。イノシシの子どもでした。前回、サフキ鼻を訪れてから、わずかに2週間しかたっていませんが、林の中の小道沿いの雑草は大いに伸び、その一部を覆い隠してしまいそうでした。サフキ鼻周辺の海はとても静かで、私は、その静けさを永遠のものにしたいと思いました。そこで動画を撮影してみました。動画にはどうしても自然の音が入ってしまうので、私が言うほど静かではないと思われるかもしれません。もしもあの場にいらっしゃったのなら、動画では捕捉できないあの静けさを、感じていただけたことでしょう。)

No comments:

Post a Comment