About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Apr 27, 2023

(No. 1074) Maintaining Track to Shirataki-bana in Nonami (野波の白滝鼻へ行く小道を整備する)





One of readers of this blog asked me whether it was still possible to reach Shirataki-bana in Nonami on foot. I checked my previous posts and found I had tried to reach Shirataki-bana about one year ago (No. 925 & 926). At that time I reached the edge of cliff from which I overlooked Shirataki-bana just below, but I got too scared of the height to climb down. This afternoon I returned to the scary cliff again. On my way to the cliff, I cut a lot of branches and tied new red ribbons to some trees. I safely reached the edge of cliff and felt I would finally overcome my fear. Just before I was about to climb down to Shirataki-bana, I got scared again. All that I could do was to take a picture of Shirataki-bana from above.
(このブログの読者の方から、野波の白滝鼻に歩いて行くことは可能かどうかという質問を受けました。過去の投稿を調べてみたところ、1年ほど前に白滝鼻に挑戦していたことが分かりました(No. 925926)。その時は、白滝鼻が真下に見える崖っぷちまで行ったのですが、あまりの高さに怖くなって、下に降りられませんでした。今日の午後、あの怖い崖っぷちに戻ってみました。崖っぷちに向かう途中、たくさんの枝を切り、新しい赤いリボンをいくつかの木に結わえました。無事に崖っぷちまでたどり着くと、ついに恐怖を克服できそうに感じました。しかし、いよいよ白滝鼻に降りていこうとした時、また怖くなってしまいました。白滝鼻の写真を上から撮ることしか、できませんでした。)

2 comments:

  1. 以前の投稿にコメントさせていただいた者です。
    ご返信ありがとうございます、とても険しく難解な地磯なのですね。今度の機会で行そうなところまで探索してみます。
    また色々と不明な点をお聞きするかもしれません、重ねてよろしくお願いします!

    ReplyDelete
    Replies
    1. やま様、再度のコメントありがとうございます。

      ぜひ、お気をつけて探索なさってください。これから気温が上がってくると、体力の消耗も早まり、そんな時に林の中で迷うと、熱中症の危険も出てきます。

      私もかつて、熱中症の直前まで行ってしまったことがあります。どうかお気をつけて。

      Delete