About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 7, 2022

(No. 1028) No Fish at Lake Nakaumi (中海にて釣果なし)


Taking advantage of a short free time early in the morning, I planned to do the run-and-gun style fishing at Lake Nakaumi, but the presumed first and the second spots were under construction and already occupied respectively, so I got at a loss where to go first. I just cruised on the lakeside road and found a vacant lot along the shore. That unfamiliar spot became the first. I enjoyed throwing a lure with my Newell G447-F reel. Later, I found another spot where two fishermen were already fishing. Although no fish was caught, I enjoyed a lot chatting with one of them. He visited Matsue from a different part of Shimane Prefecture. I wished him good luck.
(早朝の短い空き時間を利用して、中海でラン&ガン方式の釣りをしようと思っていましたが、最初の候補地2箇所は、それぞれ工事中そして既に先客ありだったため、私はどこを開始地点にしていいか、途方に暮れました。とりあえず湖岸道路を走っていると、岸辺に空き地がありました。その見慣れない場所が最初の釣り場となりました。ニューウェルG447-Fリールでルアーを投げるのを楽しみました。その後、もう一つ別の場所を見つけました。そこには既に2人の釣り人がいました。魚は釣れなかったものの、そのうちの一人とおしゃべりを楽しました。彼は島根県の別の場所から松江を訪ねてこられたそうです。幸運をお祈りしました。)

No comments:

Post a Comment