About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 26, 2022

(No. 1034) No Fish at Mitsu Harbor, Kurauchi Bay, and Nakabo and Nanbo in Etomo Harbor (御津港、倉内湾、そして恵曇港の中防と南防にて釣果なし)




I heard that the Japanese sea bass were plenty along the sandy beach in Izumo City. I was tempted to go there this afternoon, but I decided not to because the waves were a little bit too high according to the weather forecast. Instead, I decided to do the run-and-gun style fishing at more familiar spots in Matsue City. First I went to Mitsu Harbor, but I ended up unable to throw my lures. Professional fishermen were working in and around the harbor. So I skipped Mitsu Harbor and went to Kurauchi Bay. There was no one at the bay. However, the waves and swells were a bit too strong for me to fish comfortably. So I left Kurauchi Bay after throwing one of my lures only two times. Lastly I tried two of the breakwaters in Etomo Harbor. I was completely alone both at Nakabo and Nanbo. I enjoyed throwing my lures in the quiet and a bit sad circumstances.
(出雲市の砂浜にスズキがたくさんいると聞きました。今日の午後、そこへ行ってみたくなりましたが、行かないことにしました。天気予報によれば、波が少し高すぎたのです。代わりに、松江市のもっと馴染みのある場所で、ラン&ガン方式の釣りをすることにしました。最初は御津港に行ったのですが、結局ルアーを投げることはできませんでした。漁師さんたちが港とその周辺で働いておられたのです。私は、御津港を飛ばして倉内湾へ行きました。湾には誰もいませんでした。しかし、波とうねりが少し強すぎて、快適に釣りをすることができませんでした。ルアーを2回投げただけで、倉内湾を離れました。最後に、恵曇港の2つの防波堤に挑戦しました。中防でも南防でも、私は一人ぼっちでした。静かで少し寂しい環境で、ルアーを投げるのを楽しみました。)

No comments:

Post a Comment