About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 2, 2022

(No. 1026) Casting Practice at Lake Shinji (宍道湖にてキャスティング練習)

I have been too busy to go fishing since my last post. I finally became free this afternoon and drove to the sea just to find the waves too high as I had anticipated. I did a U-turn and headed for Lake Shinji. I knew I wouldn’t catch any fish at the lake at this time of the year, but I just wanted to throw a lure as soon and far as possible. Throwing my lures from the shore with my favorite reel, the Newell G447-F, gave me incomparable pleasure.
(前回の投稿以来、忙しくて釣りに行けませんでした。今日の午後、ようやく時間が出来たので海まで行ってみましたが、予想通り、波が高すぎました。私はUターンして宍道湖に向かいました。この時期、宍道湖では釣れないことは分かっていましたが、とにかく、なるべく早く、なるべく遠くへ、ルアーを投げたかったのです。愛用のリール、ニューウェルG447-Fを使って湖岸からルアーを投げてみると、この上ない快感がありました。)

No comments:

Post a Comment