About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 21, 2022

(No. 1033) Young Japanese Amberjack at Safuki-bana in Nonami (野波のサフキ鼻にてワカナ)






A few of my fingers were numb with cold when I arrived at Safuki-bana in Nonami this morning. I realized the winter had finally come. The sea was moderately calm, so I got tempted to get over the cliff next to the tip of Safuki-bana in order to go farther. But the occasional swells seemed dangerous enough to discourage me from doing it. Although the surface was calm, I felt the underwater current was not stagnant. In general, the water around Safuki-bana looked fresh. When I was retrieving my Hopkins No=Eql, I suddenly felt some weight on the lure, but I was not sure if it was fish. It didn’t move at first. Then it gradually started to pull. Before the fish completely realized it’s getting caught by a human, I managed to land it. It was a beautiful and young Japanese amberjack.
(今朝、野波のサフキ鼻に着いたとき、数本の指が寒さでかじかんでいました。ついに冬が来たんだなと実感したのです。海は程よく穏やかだったので、サフキ鼻の先端の隣にある崖を乗り越えて、さらに遠くまで行きたい衝動に駆られました。しかし、時折発生するうねりが危険そうなので、思いとどまりました。水面は穏やかだったものの、水中の潮は淀んでいないように感じました。全体として、サフキ鼻周辺の海は新鮮に見えました。ホプキンス No=Eqlを引いていると、突然ルアーに重みを感じたのですが、魚かどうかは分かりません。最初は動かなかったのです。しかし徐々に引き始めました。その魚が、自分は人間に釣られているのだと完全に気付く前に、釣り上げることに成功しました。美しいワカナ(若いブリ)でした。)

No comments:

Post a Comment