About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Dec 11, 2022

(No. 1030) No Fish around Mouth of Hino River and at Kurauchi Bay. (日野川の河口付近と倉内湾にて釣果なし)


I needed to go to Yonago City in Tottori Prefecture yesterday. I decided to take advantage of that rare opportunity. I went to the mouth of the Hino River and threw my favorite lures for about 15 minutes before my appointment in Yonago. During that short period of time, I saw one lure fisherman leave the sandy beach with a catch and another come in. Fish seemed plenty in Yonago. Although my American lures didn’t produce anything there, I still enjoyed it a lot. Today I went to Kurauchi Bay, one of my usual fishing spots in Matsue City. Unlike the sandy beach around the mouth of the Hino River, the shore in the bay is very rocky. No fish responded there, either, but I still enjoyed it a lot.
(昨日は、鳥取県の米子市に行く必要がありました。私は、その貴重な機会を利用することにしました。日野川河口に行き、米子での約束の時間までの15分ほど、お気に入りのルアーを投げてみたのです。その短い時間の間に、釣果を上げたルアー釣り師が一人砂浜を離れ、また一人、来るのが見えました。米子には魚がたくさんいるようです。私のアメリカンルアーでは何も釣れませんでしたが、それでも十分楽しめました。今日は、松江市のいつもの釣り場である倉内湾に行きました。日野川河口付近の砂浜と違って、湾内の岸は岩だらけです。ここでも魚の反応はありませんでしたが、それでも十分楽しめました。)

No comments:

Post a Comment