About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Jan 8, 2022

(No. 892) No Fish at Tachigamo and around Kobugajima in Miho (美保の立ちがもと小ぶヶ島周辺にて釣果なし)





I had to do a household chore this morning and couldn’t start fishing as early as usual. But I felt it was OK. I felt it could be a nice change from my usual routine. It was already 9:30 a.m. when I arrived at Tachigamo, where I found one lure fisherman trying to catch an amberjack. He said to me that he had started fishing as early as daybreak and no fish had responded. He was kind and willingly allowed me to share the fishing spot with him. He left Tachigamo without any catch about 10 a.m. Shortly afterward I followed suit. On my way back to my car, I changed my mind and took the trail toward Kobugajima at the fork in the sloped woods. I hadn’t been to Kobugajima before, so I got intrigued. Kobugajima is a small island separated by the narrow channel. You need to swim or use a ladder in order to get there. The water was too cold for me to swim, and I didn’t have a ladder obviously. So I just got tempted to try to jump over the channel.
(今朝は家の用事があり、いつものような早い時間から釣りを開始できなかったのですが、まあいいか、と思いました。いつもと違うことで、良い気分転換になるような気がしたのです。立ちがもに到着した時は、既に午前9時半になっており、そこには青物を狙うルアー釣り師の姿がありました。夜明け頃から釣り始めたと言う彼ですが、何の反応もないとのことでした。彼は親切な人で、私も立ちがもで釣るのを快く許してくれました。何も釣れないまま、彼は午前10時頃に立ちがもを離れました。その後まもなく、私も彼に続きました。車に戻る途中で気が変わり、傾斜した林の中の分岐路で、小ぶヶ島に行くための小道に進みました。小ぶヶ島には行ったことがなかったので、興味を引かれたのです。小ぶヶ島は、狭い水路によって孤立している小さな島です。そこへ渡るには、泳ぐか、ハシゴを使う必要があります。寒すぎて泳ぐわけにはいきませんでしたし、当然、ハシゴも持っていませんでした。いっそ水路を飛び越えてみようか、という誘惑に駆られました。)

No comments:

Post a Comment