About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 15, 2018

(No. 396) No Fish at Saruwatari in Nonami (野波の猿渡にて釣果なし)





First of all, I would like to express sincere gratitude to a person or persons that cleared the path in the woods toward Saruwatari in Nonami. All the twigs, branches, and trunks that more or less obstructed the path are removed now. The person or persons must have spent a considerable amount of time in cutting those nuisances all through the path. Today it took about 20 minutes to climb the slope from Saruwatari to the parking lot after I had fished for about 2 hours since 6:45 a.m. Because nothing interfered with my climbing, I got less tired and I felt I reached the parking lot sooner than usual. Thank you very much.
(まず初めに、野波の猿渡へと至る林の中の小道をきれいに片付けてくださった方に、心より御礼申し上げます。多かれ少なかれ小道を塞いでいた細枝や枝、樹幹のたぐいは今や、すべて消え去りました。これらやっかいなものを小道の端から端まで切るためには、きっとかなりの時間が費やされたのに違いありません。今日は、午前6時45分から2時間ほど釣って納竿した後、猿渡から駐車場までの坂道を登り切るのにおよそ20分かかりました。小道を登る私の邪魔をするものはもう存在しないため、私はいつもよりも疲れることなく、そしていつもよりも早く駐車場にたどり着けたように思います。ありがとうございました。)

No comments:

Post a Comment