About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 10, 2024

(No. 1248) Missed Grouper at Sinsinbo in Etomo Harbor (恵曇港の新々防にてハタを逃す)




Due to some assignments in regard to a community center in my town, I have not found a good opportunity in the morning to go to a serious rocky shore, such as Safuki-bana and Saruwatari in Nonami. Instead, I often go to Etomo Harbor these days. Today I succumbed to the temptation to try at the tip of Sinsinbo, the largest, highest, and deadliest breakwater in Etomo Harbor. Fatal accidents have happened there before, so I had to be very careful. When I was doing the bottom fishing with the Tsunami Ball Jig, I suddenly felt some heavy resistance. It was a fish. First I thought it was a fluke. Then I saw the shape of fish. It was a grouper. I was not sure which kind of grouper it was. It looked brown. So it might be a longtooth grouper. I was not able to confirm it because Sinsinbo is so high above the sea that I couldn’t handle the fish very well, and the fish was gone.
(町内の公民館の仕事が入っていて、野波のサフキ鼻や猿渡のような本格的な磯に朝行く機会がなく、最近は恵曇港に行くことが多いのです。今日は恵曇港で一番大きくて、一番高くて、一番危険な防波堤である、新々防の先端で試してみたいという誘惑に負けてしまいました。そこでは以前、何度か死亡事故が起きているため、私は、細心の注意を払わねばなりませんでした。ツナミのボールジグで底釣りをしていると、突然、何か重い抵抗を感じました。それは魚でした。最初はヒラメかと思いました。そして魚の形が見えました。それはハタ系の魚でした。何のハタかは分かりません。茶色いので、クエかもしれません。私は確認することができませんでした。なぜなら、新々防は海面からかなり高く、そのため私は魚にうまく対処できず、魚を逃してしまったのです。)

2 comments:

  1. 最近はどこに車を駐車するのですか?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 恵曇港での駐車のことですか?
      私は製氷工場からなるべく離れたところ、そして岸壁からもなるべく離れたところに駐車するようにして、漁業関係者に迷惑がかからないようにしていますよ。

      Delete