About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 4, 2024

(No. 1247) No Fish at Etomo Harbor and Kurauchi Bay (恵曇港と倉内湾にて釣果なし)


My casting practice with the SEiGLER SG reel continued at Etomo Harbor and then at Kurauchi Bay this afternoon. As I already mentioned, I feel I can throw a lure more easily with the SEiGLER SG than with other lever drag reels I have used, such as Avet MXJ6/4 and PENN 25GLS. In this regard, only Daiwa Saltist LD35HSH can compete with the SEiGLER SG. Anyway I enjoyed throwing lures, although no fish responded. Some anglers used small jigs at Etomo Harbor and kept catching barracudas which might be as big as my lures.
(シグラーSGリールを使ったキャスティング練習は、今日の午後も、恵曇港、そして倉内湾で続きました。既に述べたように、これまで使ってきたレバードラグリール、例えばアベットMXJ6/4やPENNの25GLSなどよりも、シグラーSGの方がルアーを投げやすい気がします。この点で、シグラーSGに匹敵するのはダイワのソルティストLD35HSHだけです。ともかく、ルアーを投げるのは楽しかったものの、魚は反応しませんでした。恵曇港では、小さなジグを使ってカマスを釣り続ける人もいました。私のルアーと同じくらいの大きさなのです。)

No comments:

Post a Comment