About this blog (このブログのこと)

My photo
After living in the United States for 15 years, I came back to my hometown Matsue, a small city in the western part of Japan, in November 2014. I imposed a simple rule on myself. Use only American saltwater lures for at least one year and report what they catch...... When a year had passed since then, I decided not to lift this ridiculous restriction. I am still using only American lures.(2014年11月、15年間のアメリカ生活を終え、島根県松江市に帰郷した私は、自分自身に一つのルールを課しました。少なくとも1年間、アメリカのソルトルアーだけを使い、釣果を報告すること......。そして1年が経過した時、私は、この馬鹿馬鹿しい制約を解除しないことに決めました。今もまだ、アメリカのルアーだけを使っているのです。)

Oct 3, 2024

(No. 1246) Casting Practice for My Latest Lever Drag Reel at Lake Shinji (宍道湖にて最新のレバードラグリールのキャスティング練習)







SEiGLER Reels used to be Truth Reels, and before they became Truth Reels, they used to be Release Reels. I have been interested in those reels, but I didn’t have a chance to own it. Recently the chance came up, and I sold my Avet MXJ6/4 reel to purchase a second-hand SEiGLER SG reel. The first thing that surprised me was its lightness. It weighs exactly as much as my Newell S220-5 reel (354 grams). The second surprise was that it’s easier to cast a lure with the SEiGLER SG than with the Avet MXJ6/4. There are fewer backlash. The third was that the SEiGLER consists of much fewer parts. As Mr. Wes Seigler, the founder and designer of SEiGLER Reels, mentions in one of his YouTube videos, there aren’t “a lot of washers and parts.” And I couldn’t help smiling when I saw some statements on the box, such as “Oops! Upside Down,” “NOT MADE IN CHINA!” and “REELS BUILT FOR A LIFETIME” with “SERVICEABLE NOT DISPOSABLE.”
(シグラー・リールは、以前は「トゥルース・リール」と呼ばれていましたが、「トゥルース・リール」になる前は「リリース・リール」だったのでした。私はこれらのリールに興味がありましたが、所有する機会がありませんでした。しかし最近、その機会が巡ってきたので、アベットのMXJ6/4リールを売却し、中古のシグラーSGリールを購入したのです。まず驚いたのは、その軽さです。ニューウェルのS220-5リールと全く同じ重量なのです(354グラム)。次に驚いたのは、アベットMXJ6/4よりもルアーを投げやすいことです。バックラッシュが少ないのです。3つ目は、部品点数が非常に少ないことです。シグラー・リールの創業者でありデザイナーであるウェス・シグラー氏がYouTube動画で述べているように「ワッシャーや部品点数は多くありません」。そして私は、箱に印刷されていた文言を見て、思わずニンマリしてしまいました。「バージニアで手作りしています」「あっ! 逆さまです」「中国製ではないからね!」、そして「一生モノとして設計されたリールです」「使い捨ての品ではなく、手入れが可能です」などとあったのです。)

No comments:

Post a Comment